Podejmowanie karier nie jest obowiązkowe. Można podjąć się kariery w wieku minimum 2 lat.
Droga Medyka
Warunkiem do wstąpienia na pierwszy poziom kariery medyka jest nazbieranie po 1 rodzaju ziół (wykluczając opatrunki i usztywnianie)
Medycy zajmują się opatrywaniem i leczeniem chorych. By mieć taką możliwość, muszą na własną rękę poszukać sobie roślin, których spis i działanie są w kompendium. Szanse na znalezienie ziół zależą od rangi- początkujący medyk będzie musiał więcej się nabiegać.
Od rangi zależy również powodzenie w leczeniu.
POZIOM 1
- może szukać ziół tylko na terenach swojego stada
- medyk 1 poziomu może leczyć jedynie choroby I stopnia
Powodzenie w leczeniu:
Choroby I stopnia: 1/3 wyleczenie, 1/3 bez zmian. 1/3 pogorszenie
POZIOM 2
- może szukać ziół na terenach swoich oraz niczyich
- może leczyć choroby II stopnia
Powodzenie w leczeniu:
Choroby I stopnia: 50% szans na wyleczenie, 25% na pogorszenie i brak zmian
Choroby II stopnia: 1/3 na wyleczenie, 1/3 na brak zmian, 1/3 na pogorszenie
POZIOM 3
- może szukać ziół na wszystkich terenach
- może leczyć choroby III stopnia
Powodzenie w leczeniu:
Choroby I stopnia: 75% na wyleczenie, 25% na brak zmian
Choroby II stopnia: 50% na wyleczenie, 25% na brak zmian i pogorszenie
Choroby III stopnia: 25% na wyleczenie, 75% na brak zmian
POZIOM 4
- może zatruwać
- może uratować źrebaka który nie urodził się w wyznaczonym czasie(szansa wynosi 50%)
Powodzenie w leczeniu:
Choroby I stopnia: 100% wyleczenie
Choroby II stopnia: 75% wyleczenie, 25% brak zmian
Choroby III stopnia: 50% na wyleczenie, 50% na brak zmian
POZIOM 5
- może przywrócić zdrowie koniu poniżej 5% energii przy pomocy ambrozji
- może uratować źrebaka urodzonego po terminie(szansa 75%)
Powodzenie w leczeniu:
Choroby I stopnia: 100%
Choroby II stopnia: 100%
Choroby III stopnia: 75% wyleczenie, 25% brak poprawy
TYTUŁ MISTRZA - UZDROWICIEL
Wszystkie szanse na wyleczenie wynoszą 100%
DROGA WOJOWNIKA
Warunkiem do wstąpienia na drogę wojownika jest przeprowadzenie walki z innym koniem, bądź obrona przed drapieżnikiem.
Spis przeciwników zawiera dokładny opis, którzy przeciwnicy odpowiadają randze wojownika.
Postać wojownika ma wybór co do swojej specjalności: obrońca, lub zwiadowca. Przebieg kariery się nie różni, lecz obrońcy fabularnie mają za zadanie przeganiać intruzów z terytorium, a zwiadowcy wychodzić na zwiady poza teren i zbierać informacje, dodatkowo mogą być wykorzystani przez władcę do zadań specjalnych. Przy wyborze drogi uwzględnij ten wybór.
POZIOM 1
- do rozdania 4 punky statystyk z ograniczeniem 2 do wytrzymałości
POZIOM 2
- do rozdania 6 punktów statystyk z ograniczeniem 3 do wytrzymałości
POZIOM 3
- do rozdania 9 punktów statystyk z ograniczeniem 3 do wytrzymałości
POZIOM 4
- do rozdania 12 punktów statystyk z ograniczeniem 6 do wytrzymałości
POZIOM 5
- do rozdania 15 punktów statystyk z ograniczeniem 9 do wytrzymałości
TYTUŁ MISTRZA - DOWÓDCA- do osiągnięcia po wybraniu przez władcę na dowódcę wojowników
DROGA DUCHOWNEGO
Warunkiem do wstąpienia na drogę duchownego i otrzymanie pierwszego poziomu jest odwiedzenie świątyni lub ołtarza i pomodlenie się tam do jakiegokolwiek z bóstw na forum.
POZIOM 1
- szanse na udany rytuał wynoszą 30%
- może przeprowadzać rytuał błogosławieństwa
POZIOM 2
- może przeprowadzać rytuał klątwy
POZIOM 3
- może wykonywać rytuał ochronny
- szukanie minerałów
- szanse na udany rytuał wynoszą 50%
POZIOM 4
- może wykonywać rytuał wytwarzania amuletów
- może handlować amuletami
POZIOM 5
- szanse na udany rytuał wynoszą 100%
- może wykonywać rytuał płodności
- może wykonywać rytuał błogosławieństwa i nadania imienia źrebakowi
TYTUŁ MISTRZA - KAPŁAN - ranga do otrzymania za wyjątkowe zasługi
- mistrzowskie rytuały